Avsikten är inte att vara ironisk, men…

Så har vi då passerat tysta veckan … och tyst har det varit – i alla fall vad gäller Wanja LO-Wedin.
Det tackar hon säkert för. Även om man är stark så är det en omänsklig behandling som en människa får utstå när drevet går.
Det är nu inte min mening att älta vidare, men nog känner ändå jag att allting blir lite mer pikant, när man läser
LO:s presentation av ordförande Wanja.
Där står följande att läsa:
”En ledstjärna för mig i mitt fackliga uppdrag är solidaritet.”
Och prov på solidaritet har hon definitivt visat.
Vidare utvecklas begreppet:
”Solidaritet står för viljan att dela med sig till andra i vardagen …”
Ja, det har vi också förstått, även om det inte handlar om en direkt vardaglig händelse. Men sedan kommer det mest häpnadsväckande:
”… men också för tryggheten i att veta att om jag hjälper dig så hjälper du mig.”


Man får Wanja sig vid mycket innan öronen trillar av!

Lämna en kommentar

Filed under Politik & samhälle

Kommentera

