Förutseende poesi

Ibland är tillvaron nästan symbolisk. När jag röjde i mitt arbetsrum och slängde en massa papper som mist sin aktualitet, fann jag denna utklippta dagsvers ur DN 5/12 1999 av sign Holmberg:
IN I GLÖMSKAN

Ord som skrivas i lösan sand
ska snart suddas ut och förgå
Mången önskar sig nog ibland
att fler måtte skriva så.

HOLMBERG

Detta skrevs alltså för tio år sedan, före bloggraseriet. Tål att
tänkas på, än i dag. Efter påpekande från min medvandrare (Axel alltså, inte Hustrun!) vill jag understryka att dessa ord naturligtvis inte har något med de genomreflekterade och visa reflektioner som kommer till uttryck på denna plats.
Daniel

1 kommentar

Filed under Lärdomar och fördomar

One response to “Förutseende poesi

  1. Ord som skrivs med varsam hand
    ömsint-reflekterande.
    Även de försvinner av tidens tand
    blir omoderna-förlegade.
    Allt kan och bör inte tilltala alla
    det..är tjusningen med människan.
    Olikheterna!

    MVH Gladiatan

Kommentera

