Är det slut nu?

Jag lyckades hålla mig undan det mesta av slutdebatten på fredagkvällen, men inte helt. Jag tyckte det alliansens representanter sa var ganska lamt. Som om de inte orkade mer. I så fall förstår jag dem. Men när allianspartiledarna fick ställa frågor till Mona Sahlin tyckte jag att de släppte henne för lätt och lät henne kamma hem en massa enkla poäng, med applåder från klacken som kvitto. Hur var det när de rödgröna ställde motsvarande frågor till Reinfeldt? Berätta gärna, för då hade jag gått ifrån, förebärande brådskande arbetsuppgifter. Fast sanningen är att jag inte orkade med mer av det slaget: med partiledare som talade om att bara den egna sidan hade alla svaren och att den andra ljög eller, som Sahlin har sagt: ”fuskade”. Jag kom dock tillbaka till slutrundan, med partiledarnas enminutsanföranden, som efter traditionen inte sa ett dyft. men efteråt tyckte jag alla samlades omkring Mona. Stämde det?

Lämna en kommentar

Filed under Politik & samhälle

Kommentera

