Vaktombyte

Framtiden ligger för oss

På grund av det instabila läget i Frankrike har jag kommit i bryderi.
Visserligen är det politiska läget i Sverige lite i obalans, men efter att ha lyssnat till miljöpartiet (MP) lite mer hovsamma inställning i hur konungariket Sverige skall styras de närmaste åren, känner jag mig något mer lättad – varför jag känner att jag med gott samvete kan åka ner till sydligare nejder och därmed överlåta politiken till min  kamrat Daniel, som bevakat kulturen utifrån ett mer västkustskt perspektiv. Han kommer säkert att  bibringa dig, käre läsare, om vad som timat därstädes.

Men som sagt … nu gäller det att rätta upp de stackars fransoserna som fortfarande lever i villfarelsen att man kan utbilda dig  fram till 30 års ålder och därefter gå i allmän pension 30 år senare. Tyvärr (?)! lever ju fransmännen längre och längre, men vem skall betala alla dessa njutningsmänniskor. Jag känner att jag behövs – men det kommer att säkert att ta en 3 veckor innan allting rätt upp sig.

Bis then

Lev väl och håll ignoransen stången tills vi hörs.

Hälsningar Axel

Och som sagt;

nu tar Daniel över.

1 kommentar

Filed under Kultur

One response to “Vaktombyte

  1. Ursäkta ”god dag yxskaft”, men jag har inte din mailadress, Axel. Lyssna trots det på denna goding: http://open.spotify.com/track/2OY82gD86pv8kDMxi8eVob

    Skicka gärna ett mail till mig så får jag din adress.
    /Mats

Kommentera

