Allt går igen – Gott Nytt År!

Allt tycks gå ... igen!

Jag tackar Daniel för att han sökt hålla grytan kokande och  sprida viss julstämning under min elektroniska frånvaro.  Stackars Daniel ligger antagligen utmattad i sin paulun efter den intellektuella utmattning som måste blivit följden av allt bloggande på egen hand, men nu stundar andra tider och återkommen till civilisationen ser jag det som min skyldighet att avlösa Daniel och sätta lite fart på honom – och världen. Han klagar över att ingenting händer och konstaterar att ”Intet av värde kommer ur min dator denna dag.” ( Daniel den 28 december 2010.)
Men faktum är att det var samma visa förra årsskiftet. Då skrev han: ”Nu när Axel återvänt från fjällvärlden kan det konstateras att särskilt mycket inte har hänt, varken på bloggen eller i stora världen. Man har ju blivit så nyhetstrött att man inte reagerar för att några tänksvaga människor har sprängt sig själva och omgivningen i luften.” (Daniel – ett år tidigare – den 4  januari 2010.)

Jag kan inte annat än att hålla med. Det blir jul, folk spränger sig i luften i tron att världen skall bli bättre, tågen står stilla och snön vräker ner … ”men på fel ställen” säger Vattenfall, köldrekord, översvämningar i det tidigare söndertorkade Australien och de som räknar rösterna i de utlysta valen är de som räknas och ser till att de gamla diktaturerna består … Ja, listan kan göras lång, men allt verkar gå igen.

Men detta hindrar mig inte från att se ljust på allas vår gemensamma framtid och tillönska dig ett Gott Nytt År!

/Axel/

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

