Inga nyårslöften

Jag är en lat jävel. Detta hindrar inte att jag kan jobba rätt mycket, men jag väljer mina strider. Allt sådant som bjuder emot, i allmänhet handlar det om sådant som kommer i bruna kuvert, det skjuter jag med förkärlek upp. Så i stället för att göra sådant som jag borde sitter jag här och skriver detta. Man skulle kunna tycka att detta vore rätta tiden att annonsera att jag från och med nu skall bli en bättre människa, därmed inte sagt att jag därigenom skulle bli en bra människa. Men icke. Är det några principer jag har så är det att inga ha. ”Those are my principles, and if you don’t like them, I’ve got others”, sa den i många avseenden mer lyckligt lottade Groucho Marx.

Så det blir inga nyårslöften i år heller. Hittills har det funkat bra. Jag har aldrig behövt skämmas för att jag har brutit mot några löften eftersom jag inga avgivit. Det finns fullt tillräckligt med skäl att skämmas ändå.

 

 

/Daniel/

1 kommentar

Filed under Kultur

One response to “Inga nyårslöften

  1. Nu kunde jag göra det lätt för mig, jag valde som nyårslöfte att fortsätta försöka vara rökfri. Vilket hittills gått larvigt lätt, alltså törs jag ha detta som löfte.

Kommentera

