Vi är inte släkt!

Sjöstedt ställer upp som V-ledare

Denna rubrik står att läsa i SvD:s nättidning. Jag visste det … jag visste det. Och nu kommer helvetet att braka loss. Misstaget är redan ett faktum. Det som kommer att hända nu är att jag inte längre kommer att kunna röra mig fritt på stan. Alla – mina vänner, mina bekanta, mina f.d. arbetskamrater … ja, alla kommer att börja spekulera. Och i en sådan liten stad som Uppsala, (även om stadens lokaltidning försöker tuta i medborgarna att ”nu är vi en storstad”) så kommer spekulationerna att ta fart. Jag kan redan höra tisslandet bakom min rygg, även om jag försökt få alla jag känner att tala till mig – inte om mig. Samtidigt vet jag att det kommer att gå över, men bara för att slippa en massa obehag för mig och min familj vill jag redan nu berätta. Det är inte jag; och vi är inte släkt. Men om det är jag och jag kommer att få en förfrågan från VU så får jag väl ta frågan under övervägande och grunna noga på vad det kommer att innebära för mig och min familj. Mer har jag inte att tillägga – för tillfället.

/Axel/

P.S. Min bloggande kamrat, Daniel von Sydow, råkar ofta ut för samma problem. Hundratals gånger har Daniel fått svara på frågan:

– Är ni släkt?
– ???
– Ja, med skådespelarn?
– Du menar med Bullen Berglund … näh.


Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

