Jazz på recept

Hemkommen från Isoleringen* firar jag idag själens återkomst. Jag vet inte var den hållit hus, men den verkar ha anfäktats av läkarskräck, för nästan rent påtagligt kände jag att det var ”något” som lämnade mig vid ingång 70 vid mitt inträde på Akademiska sjukhustet. (Att det kunde ha varit just själen säger jag för det var inte något av någon större vikt som lämnade det köttsliga.)

Men som sagt; på den tredje dagen återkom själen och tillsammans kunde vi avnjuta en massa god musik. Det skulle föra för långt att dra alla de stycken som jag njöt av, men på You Tube hittade vi – kroppen och själen – en intro som definitivt tilltalade min sinnesstämning för stunden.
En svensk sångerska, Anna Sise, med en ”egen” röst tillhör inte vanligheterna, och med en väl sammansvetsad tät kvintett i bakgrund, får jag en idé, när jag lyssnar till henne. Är det inte dags att börja skriva ut jazz på recept?

Hälsningar från Axel och hans själ

*( I. ö. hänvisas till den s.k.”inläggningen” på sep. ställe.)

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

