As time goes by

För 18 månader sedan skrev jag följande:
SAAB är ett ganska typiskt industriföretag där  traditionella finansiella tillgångar som tunga maskinparker, fastigheter och liknande redovisas ,  samtidigt som det kanske finns (?) ett gigantiskt intellektuellt kapital som t.ex. goodwill, teknologi, kompetens varumärken m.m., men som är dolt – och snart kanske begravt , om man inte passar sig.

Idag läser jag följande i SvDJag har (därför) beslutat undersöka möjligheten med att vidta rättsliga åtgärder, inkluderat men inte begränsat till skadeståndsanspråk, som kan vara av intresse för olika parter inklusive mig själv, mot EIB, vissa tjänstemän på EIB, svenska regeringen och vissa regeringsrepresentanter personligen.

Så talar en sagesmannen – en rysk oligark. (Inga namn.)

Utan att talat med denne ”gigant”(?) kan jag ta gift på att han inte ens kan stava till intellektuellt kapital. Här talar nämligen en rysk charlatan som samtidigt söker framträda som en industrialismens Messias.

Och stackars SAAB-anställda som tytt sig till denne kannstöpare.

Jag mår illa, samtidigt som jag känner för alla hårt arbetande människor som låtit sig förledas av kapitalismens verkliga baksida.

Se även tidigare skriverier: 19 december 2009   28 januari 2010  31 mars 2011  26 april 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Lärdomar och fördomar

Kommentera

