Je ne comprends pas!

Jag har i tidigare inlägg klagat på att mina insikter i det franska språket har sina begränsningar och som fått till följd att jag inte riktigt kunnat hänga med i alla svängar vad gäller Euro-krisen. Men så blev jag tröstad av mina närmaste franska grannar,  att de, trots flytande franska, inte förstår någonting heller. Så långt är väl allt OK. Men nu har jag lyssnat till ”den väldige” Sarkozy  som framträtt i fransk TV, efter det att Greklands premiärminister förklarat att det skall bli ett referendum vad gäller den ”europeiska lösningen”  – la solution européen – uttryckt något i stil med: ”Jag förstår ingenting.”

Och jag förstår honom!

P.S. Det skall bli skönt att få byta språk på fredag även om jag antagligen inte blir klokare av artiklar i både SvD och DN.

Lämna en kommentar

Filed under Politik & samhälle

Kommentera

