Sjöstedts framtid

Idag, den 10 december  2011 kommer jag att memorera som den stora Sjöstedt-dagen, även om dagens början inträffade redan klockan 23.31 den 9 december.
Detta beror nu inte bara på att Daniel avrest till Jordanien  och därför lämnat spelplanen fri för mig och mina egna utsvävningar, utan dessutom har jag och hustru Lena ingått i ett nytt skede – från att ha varit  vanliga medborgare i ett vanligt samhälle – nu kommit att få uppleva livsprocessens sötma genom att ytterligare en Sjöstedt sett dagens ljus … tillika den förste.
Men, utan ha insett värdet av detta faktum till fullo, konstaterar jag också att vår namne till hälften, Jonas Sjöstedt, föreslagits av en, visserligen oenig, valberedning till ny partiordförande.
Jag vet nu inte hur jag skall dra ihop trådarna inför mitt, ovan bombastiska, utlysande av en ”Sjöstedtdag”, men möjligen kan jag konstatera att båda två – Jonas och den idag ännu namnlöse –  är två oskrivna kort.
Att Jonas Sjöstedt klart deklarerat att han inte är kommunist är något –  som den nye namnen inte ens kunnat tänka, än mindre formulera –  hedrar honom. (Jag syftar alltså på Sjöstedt d.ä.).
Men vad framtiden anbelangar så kan jag bara konstatera att vad gäller för dem båda, – och vad båda kommer att erfara är att –  den är inte vad den brukade vara*.
*(Och det gäller för Juholt och oss alla andra också.)

1 kommentar

Filed under Lärdomar och fördomar, Politik & samhälle

One response to “Sjöstedts framtid

  1. Eva Lindman

    GRATTIS ! Till släktets fortlevande !//E

Kommentera

