Har hr Billström en sträng lös?

Läs och begrunda

Under denna paroll skall Moderaterna marschera fram till valet 2014. Naturligtvis vet jag inte vad de menar med detta men utsagans direkta motsats skulle vara självmord efter vad jag kan förstå … tänk er  – VI HATAR MÄNNISKOR.
Nu vill jag inte  kasta mig in i någon politisk debatt, den (in)-kompetensen besitter jag inte, men en sak förstår jag att parollen att M älskar människor rimmar väldigt illa med Herr migrationsminister Tobias Billström (M) och hans uttalande om en 91-årig senildement dam. Hon skall utvisas!
Herr Billström må ha hur många strängar som helst  på sin lyra men, e-strängen – den empatiska – tycks vara mer än ostämd … såvida den inte gått av eller kanske aldrig blivit monterad. Ackordet,  ”en ”sista länken”-lag skulle vara för dyr” som ljuder i medierna skär i öronen. 

Finns där ingen i detta ”stolta, men inte nöjda parti”, som kan stämma Billström – åtminstone till eftertanke och samtidigt lära honom att det sällan är fel på mottagarna även om sändaren sitter högt upp.

Lämna en kommentar

Filed under Politik & samhälle

Kommentera

