Kräftgång

Den uppmärksamme läsaren har kanske märkt att jag inte varit så flitig bloggare på senaste tiden. Det har gått baklänges med skrivandet, och därav namnet på detta inlägg. Åtminstone till dels. Det andra skälet till rubriken är anledningen till tillbakagången, som är att jag fått besked om att jag har drabbats av det onämnbara c-ordet, och det på flera ställen. Det var enklare förr, då fick man kräftan och då visste man hur det var ställt. Nu kan man ha cancer i decennier, någorlunda kontrollerat, tack vare bättre behandling. Hoppeligen  är det så det kommer att bli för mig.

Någon behandling har dock ännu inte satts in, utan det har varit ett evigt rännande till Akademiska för olika undersökningar. Men nästa vecka, om tisdag, skall jag till Onkologen och då får jag med all säkerhet besked av något slag, bland annat om hur behandlingen skall läggas upp.

Det är möjligt att jag så småningom lägger upp en särskild blogg i ämnet, för min egen uppbyggelses skull, så att denna blogg, som ju handlar om hur man går vidare i livet, inte skall få tyngdvikten på om utan hur detta skall gå till.

Jag har den senaste tiden i en utsträckning som förvånat mig citerat en av mina bröder, som också dras med en besvärlig men under en längre tid tämligen passiv sjukdom. Han har brukat säga: ”Jag känner mig bra, men min doktor känner mig bättre”.  Så är det alltså också för mig, även om jag ännu inte vet vem som är ”min doktor”, eftersom jag hittills under resans gång träffat på ett halvdussin.

Men mer om detta på annan plats. Var kan jag så småningom meddela dem som hör sig för och undrar.

5 kommentarer

Filed under Ankdammen

5 responses to “Kräftgång

  1. Mats Josephson

    Daniel, du är en seg rackare. Det kommer du att ha nytta av nu. Vi tänker på dig!
    Mats o Kajsa

    PS Din artikel om mig i UNT har fått stor uppmärksamhet och kraftigt bidragit till min egen högfärd. DS

  2. Nils af Geijerstam

    Daniel ! Du vet att jag är en av dem som hör av mig och undrar. Nils

  3. Rolf Kroon

    Daniel! Det var tråkigt att höra – men vi är många med dig som hoppas på det bästa!
    Rolf

  4. Danne, -det är klart man undrar! Joe

  5. Pingback: Dan före dan | Flanera.se

Kommentera

