Vid dagens slut – utan gåtans lösning.

Ett minne blott<?

Ett minne blott?

Så börjar så även denna dag lida mot sitt slut och som en del förnumstiga vardagsfilosofer konstaterat, så kommer den aldrig igen. Följaktligen är den unik; men för mig som är mera jordnära, består det unika i denna dag att den tycks bli semmelfri. Inte nog med att det är en tisdag, varför en semla aldrig skulle sitta fel, så har det inte ringt på dörren. Det brukar det göra den 12 februari. (För den som inte känner historien kan jag bara hänvisa till min kria från förra året vars titel nästintill varslade om denna dagen, idag. Jag kallade den ” i semmeltåget”.) Där konstaterade jag att mitt enda hopp till att få reda på vem eller vilka som haft godheten att sända mig anonyma kartonger med semlor, under 27 års tid, skulle vara att läsa dödsannonserna. Min förhoppning skulle vara att jag kunde framföra ett postumt tack till någon om semlorna upphörde att komma och detta fenomen kunde länkas till någon misstänkt – men som nu avvikit för gott.
Men nu har ytterligare en komponent kommit in i bilden. Semmeleverantören – konditori Savoy i Uppsala – har upphört!
Varför skall livet vara så komplicerat?

P.S. Hoppet finns; för ett år sedan knackade det på dörren klockan 15.00.

 

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

