Vikten av att avslöja

images

Som alla vet så tycks det enda som säljer nuförtiden vara olika avslöjanden.
Uppdrag granskning, Kalla Fakta, Expressen, Aftonbladet … ja, alla basunerar ut s.k. avslöjanden i hopp om att skall betraktas som någon typ av whistleblower.
Sånt säljer!

Så när jag därför denna morgon fick se en bild på herr Löfven och fru Andersson i SvD så blev jag inte överraskad över rubriken
Nu avslöjar vi M:s planer på sänkt skatt – ett avslöjande som visade sig, mycket riktigt, vara i klass med bollen är rund i Hagalund.

Den som trodde att man i deras artikel  skulle få besked om hur Sverige skulle styras med S vid rodret och hur socialdemokratisk skattepolitik kommer att te sig – den blev mer än besviken. Jag skall nu inte ägna energi åt att recensera artikeln i detalj, men om jag förstår saken rätt så lär vi väljare inte få sanningen ur hästens mun, utan vi får istället vänta på en artikel från herrarna Reinfeldt och Borg med rubriken Nu avslöjar vi S:s planer på höjd skatt.
Så behandlar man sina väljare!

Att tala i egen sak har blivit svårt och förståeligt – för då lär det ju inte handla om att avslöja något.

P.S.
Jag föreställer mig följande: Jag går ut för att inhandla en bil, och när jag frågar om priset blir  det enda som  bilhandlaren avslöjar är  hur dyra alla andra bilar är och med tillägget … jag som bilhandlare är ärlig och vet vad du får för dina pengarMen något pris får du inte. 

1 kommentar

Filed under Kultur

One response to “Vikten av att avslöja

  1. Chritina Jonsson

    Jag blir så trött av allt käbbel!
    Det vore intressant om S kunde ge en lika noggrann uppräkning av sina satsningar och vad de kostar.
    Har försökt få svar från alla våra partier men det blir bara snömos!

Kommentera

