Känner du Ingemar Hansson?

imagesKänner du Ingemar Hansson?

Nej; tänkte väl det. I alla händelser är sannolikheten väldigt liten att du skulle bli kopplad till honom eftersom det tar cirka en halvtimme och nå honom och så lång tid har ingen tid att vänta på att få samtala med generaldirektören himself. Istället har han ordnat det så fiffigt så att man kan få tala med en konsultfirma och svara på frågan vad man tycker om Skatteverkets service.
Jag vet faktiskt inte hur han har tänkt.
Istället för att koppla in en konsultfirma – räcker det inte att generaldirektören Ingemar Hansson greppar telefonen själv och försöker ringa till sitt eget ämbetsverk. Jag skriver försöker, för man behöver inte ens vara generaldirektör för att förstå att myndigheten är kraftigt underbemannad.
I fredags skulle det ta 42 minuter för att komma fram – idag endast 28 minuter! (Min plats var 40 och som betjänades av 35 handläggare.) Men i själva verket tog det 38 minuter.
Så svarade då en vän röst som skulle hjälpa mig med min fråga. Efter cirka 30 sekunder konstaterade hon att jag kommit till fel avdelning – hon kunde inte hjälpa mig utan skulle koppla mig vidare. Innan jag hann med i svängarna så hörde jag en digital röst som undrade vad jag ville och lite senare: Ditt samtal är placerat i kö. Kön består av 46 samtal som för närvarande bemannas 34 handläggare och förväntad kötid beräknas till 36 minuter.

Mitt ärende: Ett brev från Skatteverket som inte anlänt efter mer än en veckas väntetid!

P.S. Kanske skall jag ringa till Postverket?

 

 

1 kommentar

Filed under Kultur

One response to “Känner du Ingemar Hansson?

  1. Mats Josephson

    Suck. Men dom har tydligen lärt sig av Skandia. Där går det inte heller att få tala med en människa. På Musik i Syd fick jag höra att den jag sökte inte fanns på plats. Då hade jag ringt till växeln och ännu inte talat om vem jag ville tala med…

Kommentera

