Rädd – för vaddå?

En gammal vän skrev för 15 år sedan, apropå Nine-eleven, och undrade om jag var rädd? Jag kommer inte ihåg vad jag svarade, men det var inte tu tal om jag undrade om; Är det här  slutet!

Och nu är så dags igen. Samma gamle vän framför samma undran nu, 15 år senare, apropå Eleven-nine:  Är du rädd? För the Donald! 
Min spontana reaktion var då: Nä?
Men sen började jag fundera: Rädd för vaddå?
Följaktligen måste jag ställa mig frågan: Vilken rädsla talar vi om?
Och kom fram till ett alternativt svar:
Jag är rädd för Erdogan, Obán, Duda, Putin, Kim Jong-un, Lukasjenko, Åkesson, Le Pen,  Xi Jinpeng … ja, listan kan göras lång … men inte ”the Donald”!

Inte än!

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

