Kärringen mot strömmen

dscn2472

På en egen ägandes vägg i Frankrike sitter en liten målning som jag presterade för cirka 8 år sedan. Många är de som besökt oss och undrat huruvida det är Hitler eller Chaplin som återfinns en face, och jag har varenda gång fascinerats av att ingen uppfattat mitt tänkta budskap med bilden; en bild som jag döpte ”Att gå in i väggen”. Nu skall jag inte analysera sönder min egen bild, men jag hade en ganska klar idé om vad jag ville säga.

Men så idag hittade jag en likartad bild i SvD där ledarskribenten Ivar Arpi kommenterar den feministiska modeshowen i Iran där vår handelsminister – ja, ni känner säkert igen historien.

eb1855ed-31ea-41a7-95e4-9455728105b2

Det enda jag kan konstatera är att fotot ger samma aningar och att titeln ”Att gå in i väggen” blir heltäckande(sic!) och håller streck. Sen kan man ju undra vem som är kärringen mot strömmen? Ja, inte är det vår handelsminister!

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

