Kan Paris vara värt en mässa?

dscn2472
Ja; jag vet att jag gör som Trumpnissen på andra sidan Atlanten – reagerar med reptilhjärnan – men jag kan inte annat, när jag studerar vad som håller på att hända i Nordkorea. Att som Trumpnissen twittra om ”har karln inget annat att göra” när Kim Jong-un låter meddela att nu har man lyckats med ytterligare en ballistisk övning, tror jag mig förstå att detta faktum gäller många av världens makthavare. För som alla vet så finns det bara en sak som räknas: MONEY – makes The world go around.

Att skjuta upp missiler kostar pengar. Men jag frågar vilka pengar?
Trots embargon och värdelösa FN-deklarationer så tycks det inte finnas någon som helst brist på – just det – pengar!
I min egen lilla Trumpvärld så vill jag därför föreslå att sanktionerna istället riktas emot de som fournerar Nordkorea med pengar – Kina, Ryssland, den internationella vapenindustrin och många, många andra länder som endast har handelsförbindelser i ”ren” Dallas-anda med Nordkorea.
(Men det går ju inte för sig, Världens ekonomi kommer ju att rasa samman.)

Att flyga runt om i världen och konferera om hur jordens klimat ser ut om cirka 50 år kan te sig stort, men huruvida det överhuvudtaget finns en existerande jord då är mer, än en miljöfråga.
Som sagt; Har vi inget annat att göra?

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

