Storebror Uppsala Universitet.

Skärmavbild 2017-11-07 kl. 18.39.41

Jag är född 1945. Jag genomgick grundläggande utbildning i småskolan, i folkskolan, i realskolan, i gymnasiet varefter jag studerade vid Uppsala universitet. Allt detta har löpt smärtfritt tills nu, sedan jag blivit inviterad till något som heter Uppsala Tar Ansvar.

Först och främst vill jag klargöra att jag aldrig hört talas om  denna organisation förrän följande inbjudan dök upp via nätet:

Uppsala universitet medverkar i arrangemanget som huvudpartner och vi har därför möjlighet att erbjuda dig fribiljett till antingen hela dagens program, eller enbart till huvudföreläsningen med Xiuhtezcatl Martinez.

Jag är inte dum – jag har ju studerat vid Uppsala Universitet – men så hux flux har jag förstått att Uppsala Universitet är något mer än en utbildningsanstalt – något mer än vad jag illusoriskt betraktat som ett universitet. Jag är tydligen numer en depå för åsikter som formuleras över mitt huvud.
Jag återkommer till vad jag inledningsvis har sagt. Eftersom jag inte vet ett dyft om Uppsala Tar Ansvar och bryr mig föga om deras budskap. Det är mycket möjligt att jag sympatiserar med deras budskap – men det är faktiskt något, oavsett budskap, jag själv vill söka. Jag vill inte vara den handelsvara Uppsala Universitet försöker göra mig till.

Med omedelbar verkan* kommer jag därför söka utträde ur Uppsala Universitets Alumninätverk.

*P.S. Att söka utträde är inte allom givet. Finns bara rutor för anmälan. Man får tydligen ta en personlig kontakt via adressen info@alumni.uu.se

Lämna en kommentar

Filed under Kultur

Kommentera

